Mysstund

image

Ida och jag myser i soffan efter en sen brakfrukost. Före det har jag provat ta en runda med nya vagnen (ett barn i) som morgonprommis med bara en kopp kaffe i magen. Morgonpromenader före frukost ska tydligen vara en bra metod för att bränna fett. Vi testar väl 🙂

Nåväl prommisen med vagnen gick bra i backen, på grusväg, med bara ett barn i är det i alla fall inga problem. Däremot, att promenera före frukost är ingen grej man ska göra i en lång backe. När jag kom till ett ställe där jag var omringad av uppförsbackar så snurrade det till, klick – då tog kolhydraterna slut. Ingen väg hem utan uppförsbacke, seg i skallen kände jag mig, men det gick ändå.

Tjollahopp i gallop, nu har jag tre timmar innan jag ska hämta det stora busfröt. Något vettigt borde jag nog hitta på….

Kommentera

