Barnen utvecklas

image

Jag tror inte att jag har skrivit om det förrut, men nu åker Ida omkring i lära-gå-stol. Hon tycker att det är toppenskoj, hon kan ta sig nära katten och Axel förståss. Axel är Idas stora idol, när hon tittar på honom kan man nästan se hjärtan i ögonen. När Axel busar med Ida skrattar hon högt och skrikande. Man måste gå och kolla varför hon skriker, men upptäcker att det bara är glädjetjut.

Axels språk utvecklas hela tiden. Alla ljud säger han inte tex S. Grammatiken är ganska rolig
En soptunna, flera soptunnor
Ett äpple, flera äpplor
Hur gulligt är inte det 🙂

Negationer består av kombinationen av ett påstående och skaka på huvudet. Så det gäller att inte bara lyssna på honom, man måste titta på hans kroppsspråk också.

Det är nästan klart att jag ska börja om och jobba i slutet av maj, deltid. Jag vill att deltiden fortsätter till nyår, hoppas att det går att lösa. Jag vill gärna njuta av föräldraledighet i höst också.

Kommentera

