Dagsformen

Min träning i veckan är inte inspirerande, på spinningpasset i söndags kom jag inte i närheten av den puls jag brukar komma upp i. Det var inte heller ett pass som passade mig, musiken var ok, men passade inte till ett spinningpass. Vad sägs om Lars Winnerbäck till 75% av maxpuls? Igår tränade jag hemma med KB, där fanns det mer att ge. Vet ni, i januari när jag gjorde burpees (utan armhävning)  kunde jag inte hoppa fram/tillbaka utan fick kliva/gå. Nu kan jag göra hur många KB-burpees som helst!

image

Nu efter lite skrivande så känns formen genast bättre, tänk så fort man kan förbättra sin kondition 🙂

Idag är det fokus på familj och Lasse som fyller år, när Lasse kommer hem från jobbet ska Axel få ge paket. Efter Axels vila tänkte jag att vi skulle åka iväg någonstans. I morgon vet jag att vi får främmande och vi har planerat en aktivitet som är lite hemlig. Jag hinner köra ett spinningpass före med en vän.

Ida är inne på tredje dagen med dålig mage, hon kräks inte men bajsar mycket och löst. Igår bajsade hon 6 (!) gånger. Vi har gett vätskeersättning, som tur är så äter hon nästan lika bra som vanligt. Igår tvättade jag alla mjuka bebisleksaker i tvättmaskinen och diskade de i plast. Bytte handdukar, kokade flaskor mm. Idag fortsätter jag sanering. Ändå undrar jag om den där parasiten som härjade i kommunens vatten förra året verkligen är borta…

Kommentera

