Styrketräning

Nu har jag gymmat med skivstång på 15 kilo och instruktion/vägledning från en ledare på gymmet. Jag fick ett förslag på program med 5 övningar som man kan göra direkt efter varandra utan vila 6-12 repetioner i 2-3 set, med vila mellan varje set. Det gick riktigt bra, jag kan ta tyngre nästa gång, eftersom jag inte riktigt visste vad jag skulle göra så fegade jag lite. Efter min halvtimma med tränaren körde jag 2 set på egen hand.

Det enda jag kan tycka är dåligt med den här sortens träning så här långt är de andra som tränar på samma område i gymmet. Inget ont om folk som tränar i allmänhet, men här hänger killar med stora muskler i grupp som snackar mer än de tränar. Det blir som ”fritids” för 20-30 åriga män. Jag antar att de inte har familj, för de har inte brottom, av klädseln att döma lyssnar de på rap etc. Haha, Vilken människokännare jag är, undra vad de tror att jag är för en knubbig, stressad person 🙂

image

Riktigt så här fräsch var jag inte.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s