Lunch

image

Enda felet med den här lunchen är att den blev sen.
Quinoa tar 15-29 minuter att koka, men idag hade jag färdig i kylen. Grillad kyckling och grönsaker är rester från igår. Snabbmat med andra ord! 🙂

Äntligen sandlåda… Eller?

image

image

Sandlådan är aningen geggig, men alldeles underbar tycker Axel. Själv ska jag snart gå till garaget och sanera galonbyxorna, med mera.

Idag återvände jag till mina backar efter lunchen, upp- ner, upp – ner osv. Finalen är den brantaste backen på väg hem till en lång och taktfast ”Bad romance” (Lady Gaga). Nu sitter jag i soffan, överdoserar koffein och har träningsvärk som bara den. Hur gick det till? Slarvig stretch? Länge sen sist? Gårdagens träning? Eller körde jag snabbare än vanligt? Förmodligen en kombo av ovan nämnda orsaker.

Dags att ta tag i de eländigt geggiga kläderna…

Trevlig kväll alla!

Småbarnsföräldrar på gymmet…

– använder Bamsehudkräm som passerat bäst före datum.
– har ett blöjkit, haklappar och lite fruktmos i väskan
– använder små gratis Babylotion i ansiktet om de glömmer dagkrämen
– använder baby-wetwipes för att torka bort mascara under ögonen efter träningspasset
– rakar benen lika ofta (sällan) som de går till frissan

Ja jag ska inte dra alla över samma kant, men det stämmer in på mig. Jag brukar skratta lite för mig själv när jag byter om till mina snygga New-body trollor och amningsbehå när jag funderar på vad de andra på gymmet tänker. Själv tänker jag ”det här är din verklighet när du fått barn om några år”.

Hur ser er gympapåse ut? 🙂

Gårdagens workout

Det bidde ingen rock, det bidde en tummetott… (citat från barnsaga)

Jag kunde inte träna på gymmet igår då jag inte kunde köra bil, då vi inte hade vinterdäck på båda bilarna osv. Det blev hemmaträning istället, men jag kom inte undan lätt för det.

Det senaste passet från http://www.myomytv.com är en killer!

Varning varning, kör den inte om du inte vill bli svettig, inte vill bli anfådd eller inte vill bli starkare och mer vältränad.

Den innehåller 4 st set med (två övningar i varje) på 6 min med och utan KB. Alltså 24 minuter + uppvärmning/stretch.

Mitt i passet kom Lasse in med posten, med mitt paket från adlibris, mer om innehållet i det senare… Jag blev väldigt sugen på att öppna paketet så det blev lite mindre vila mellan seten än man kanske borde ha.

Det blev en rock ändå, ingen tummetott!

Pussel

Favoritpussel för dagen är Pettson & Findus. Vi måste fixa fler pussel. Han har ett 20 bitars och ett 25 bitars, de är precis på rätt nivå just nu.

image

Ikväll blir det Bodycombat 55 min, tjohoo!

Aprilväder

Just nu är det snöstorm här ute, ungefär som i helgen. Ja det är verkligen aprilväder. Hoppas att det inte snöar så mycket att Lasse måste ha skjuts till jobbet (han har sommardäck). Jag måste ju ha bilen till gymmet i morgon!

Här är några bilder från i helgen, vem kunde tänka sig snögubbar i mitten av april? 🙂

Idag blev det ingen träning, jag fick grym träningsvärk i vaderna efter gårdagens 15 minutersträning. Hur gick det till kan man undra? Istället har jag spenderat min lilla egentid på att maila jobbet angående att börja jobba igen och loggat in på försäkringskassan för att plocka ut föräldraledighetsdagar.

I morgon ska jag träna på förmiddan med en kompis på gymmet, Ida får följa med i babyskyddet. Jag planerar att träna så här:
1. Uppvärmning (crosstrainer 10 minuter)
2. Skivstång, miniprogram (5 övningar helkropp) jag ska satsa på 20-25 kilo, 3 set
3. Roddmaskin 2000 meter, helst under 10 minuter.
Om jag klarar av punkt 2 och 3 har jag förbättrat mig på båda punkterna, personbästa så att säga 😉

Efter en lååång dag med kidsen är huvudet fullt med bomull, så jag ska dega framför teven nu och hålla tummarna att jag har egen bil i morgon.

Sommarpasset

Prova det här passet: http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/2011/06/23/sommarpasset/

När det står maxa körde jag sprint på stället med höga knän, det känns det med. Funkar utan skor eller utrustning i vilken lokal som helst såsom hallen där jag körde passet barfota eller i hotellrum på resa etc. Har man bestämt sig finns inga ursäkter. Det tog bara typ 15 minuter med förberedelser.

Ett annat tips som gör att man inte lika lätt slipper undan träningen om man i förväg bestämt sig att man ska träna hemma ”idag”: ta på träningskläderna direkt på morgonen, skit i jeansen. Då får du duscha och byta om efter träningen istället och startsträckan till träningen blir kortare.

Nu är det dags för duschen, det tar ungefär lika lång tid som passet, men jag behövde ju ändå duscha. Sen ska jag hämta gullungen från förskolan. I morse ville han inte åka till förskolan, han ville däremot gärna följa med Pappa till tandläkaren (och borra) 🙂

För övrigt har Ida bestämt sig nu, hon vill inte amma mera. Lite trist men ändå bra. Det känns lite som att hon ska flytta hemifrån, vilken hönsmamma jag är 😀

Kram på er!

Formcheck

En månad tills avresa till ett frärran land. Fram tills dess, och helst efter också, ska jag kämpa för att vara och bli mitt bästa med de förutsättningar som jag har. Träningen gör mig inte bara smalare, den gör mig också till en bättre person. Jag orkar vara mamma dygnet runt på ett bra sätt. Det orkade jag faktist inte före om sanningen ska fram, det var som PMS 24/7. Nu är allt mer harmoniskt, jag kan njuta av livet (oavsett diskhögens storlek mm).

Här kommer en uppdatering av mått/vikt, vågen visar 68,0 idag. Har varit under tidigare i veckan, men det räknas inte, för det är veckoslutens mätning/vägning som dokumenteras.

Idag blir det besök hos frissan, undra hur jag ser ut när hon är klar? Färg och klippning är inbokat. Håll tummarna att håret inte blir orange eller ramlar av mer än vanligt då det är otursfredag 🙂

Ha en superfredag och kanonhelg!