Feber

Snön ligger vit på taken, endast Jenny är vaken. Jo alla andra sover och trots att vi har tagit fram några trädgårdsstolar i plast så har det snöat.

Jag har kollat igenom våra tillgångar vad gäller små små minibatterier, sånna runda platta saker alltså. Jag vill ha dem till öron-febertermometern. Jag har framförallt tittat i ljudböcker, alltså inte sånna man lyssnar på utan pekböcker med en knapp som gör något enerverande ljud som man helst undviker att höra, typ ”Hej hej”. Inget batteri passade, skit också.

Axel åt bara lite mellis, jättelite middag, när han nekade tomtegröt som kvällsmat förstod vi att han var sjuk. Tempen visade då 39 grader. Sen kräktes han upp vällingen i sängen. Han sover nu i blöja och nybäddad säng, inte med hans favvoörngott, men han märker inget, ännu. Han drack lite sån Nestle Smothie med sugrör och lite vatten för ca en timma sedan.

Det är så länge sedan han var så här hängig och förkyld så jag kommer nästan inte ihåg vad vi gjorde då. Jag har läst allt på 1177.se/västerbotten om feber och förkylning hos barn. Lasse handlade på ICA och köpte mera alvedon, vi har även bunkrat upp med fryst mango, blåbär och mera smothie.

Stackars lilla busfrö, bli frisk Nu på en gång!

Kommentera

