Ge mig motivation

Idag känns träning inte kul. Jag hade tänkt gå på ett Functionpass, men jag vill ha variation så det blir ett Yogapass istället. Söndagens Barbellpass kändes inte så mycket i kroppen som jag önskade, ger det något då? Jag har ju gått på samma pass ca 4 ggr nu. Jag tror inte att man blir starkare, kanske bara uthålligare om man inte har träningsvärk. Jag är ju ingen expert, men det är så jag resonerar.

I morgon hade jag tid på gymmet för träningsrådgivning, men jag har bokat om det till en kvällstid på måndag. Jag sa att jag ville prova fria vikter, så då ska jag få träffa en tränare som heter Patrik, jag tror att han är en av ägarna av gymmet. Det känns inspirerande, men jag kan ju inte bara lägga allt på hyllan tills på måndag.

Jag har ju ingen plan, jag kör ju bara på som lusten faller på. Nu när motivationen och inspirationen inte är på topp märker jag att då behövs den där planen som man lovar sig själv att hålla, så nu kommer en liten plan för den här veckan som innefattar tre besök på gymmet och tre pass hemma/i backen!

Måndag: vilodag
Tisdag: Löpband (testa kort stund) + Poweryoga
Onsdag: Styrketräning överkropp + Roddmaskin 2000m
Torsdag: Backträning med barnvagn (korta och snabba promenadintervaller i brantaste delen)
Fredag: Core + Spinning
Lördag: TRX hemmaövningar med fokus på ben
Söndag: Backträning med barnvagn (långa sega backen, långa intervaller)

Jag har även lagt in Patricia Morenos affirmation i sidfältet —>
Jag ska repetera det tills jag kan den utantill, då ska jag säga den tills jag är övertygad! 🙂

Kommentera

