Gravidjeansen

Det finns en blog som heter Smaljeansen där en tjej bloggar om sin träning, kost mm. Hon började bloggen med målet att komma i ett par jeans. Jag har endast ett par jeans som sitter halvbra (alla andra jeans sitter skitdåligt), det är ett par gravidjeans från polarn o pyret med resårband, dem har jag fått av min goda vän Emma.

När jag började träna, den 9 januari hade jag egentligen tänkt köpa ett par nya jeans eftersom det som passade då var gravidleggings. De här jeansen fick jag knappt över rumpan då.

Här får ni se underverket, min motståndare, min medspelare, min mage!

Vi kör uppdatering av magformen i slutet av april, så får vi se om det syns någon skillnad.

Nu ska jag bekräfta mig själv och min mage och inte bara skämmas över den. Den är ju faktist väldigt duktig, den har burit två barn och klämt ut dem den naturliga vägen, den är faktiskt svinstark och klarar av superjobbiga magövningar, den stabiliserar hela min kropp när jag bär barnen varje dag och den kan lagra nästan obegränsat med energi som skyddar mig om det skulle bli svält, ja den är ganska bra ändå.

Mitt mål är att kompaktera den lite genom god kost och träning. Den är idag 93 cm i omkrets, den var 103 i januari. Enligt hälsorekomendationer ska den inte vara mer än 80 cm, om den är över 88 cm ökar risken för hjärt- och kärlsjukdomar markant. Jag vill leva länge så att jag kan njuta av sällskapet av min familj, barn och förhoppningsvis barnbarn. Jag närmar mig 88, men det går segt.

En granne sa att kilona lossnade lättare efter att hon slutat amma. Det kan nog vara så att kroppen kräver en viss fettreserv under amning. Jag får ha det i åtanke och inte vara så hård mot mig själv.

Om jag inte lyckas får jag väl önska mig fettsugning i julklapp ;-D

One thought on “Gravidjeansen

Kommentera

