Jippie!

Min rumpa är numera mindre än en meter i omkrets! Och även med hemma-vågen är jag mindre än 70 kilo tung. Magen har gjort ett hopp i rätt riktning med 3,5 cm sedan förra veckan.

Allt detta trots att jag:
– inte har tränat så mycket som jag eftersträvat
– ätit massor med mörk smarrig choklad och några bars istället för riktiga mellanmål.
– ätit pastarätter enl recept i Ica matkassen och kanske lite för stora portioner.

Jo sen har jag ju kört minst en proteindrink per dag.

Frågan är: kan jag gå ner i vikt trots slarvet, eller är något av slarvet kanske positivt? Eller ska jag tacka proteindrinken för allt? Eller var det den rätt torftiga träningsveckan, med bara två pass som var jobbiga?

Jag ska planera nästa vecka efter mina förutsättningar, ingen man hemma förrän på fredag. Dvs många pass hemma. En del prommisar i våra fina branta backar, med broddar, ska nog gå också.

4 thoughts on “Jippie!

  1. Hurra! Vad kul! Snart kan du också ha skjortor! 😉

    Jag ska inte vara pessimistisk men antagligen är detta resultatet av ditt tidigare arbete och inte ditt slarv. Tyvärr visar sig slarvet med lite fördröjning (om det visar sig).

    Go Girl!

    • Jo så är det nog, det är bra att ha i åtanke! Den här veckan ger resultat längre fram. Jag hoppas bara att jag kan hålla uppe träningsnivån nästa vecka, det blir en riktig utmaning för mig!

  2. Det kommer att gå jättebra! Framför allt kommer du säkert klara av ensamveckan bättre om du får ut lite ”frustrationer” genom träning. Det är i alla fall min upplevelse av det hela – men då har jag ju inte provat på en hel vecka än! Lycka till! Jag finns för pepp by phone!

    • Tack snälla du, som tur kommer min gulliga mamma på måndag och åker onsdag. Det blir kalasbra assistans samtidigt så får hon massa kvalitetstid med barnen.

      Torsdag/Fredag har Axel förskola. Det gäller bara att få ut båda kidsen i bilen kl 07.15, det är den stora utmaningen.

      Jag har laddat kyl, frys och skafferi med nyttig mat samt Axels favoriter (korv, köttbullar, blodpudding etc), så inget besök på affären behövs. Om jag inte får mörk choklad cravings.

      Jag kommer nyss hem från gymmet där jag kört barbellpass, ökade vikterna i nästan alla övningar, med varierande resultat ;-). Nu måste jag ta vilodag pga träningsvärk i morgon. I veckan på lunchvilan finns det möjlighet att promenera i våra fina backar (vagnen suger fast ordentligt nu när underlaget är mjuk, blöt brus) eller köra hemmaträning när barnen sover i vagnen, ev kanske jag kan åka till gymmet när mammis är här om det är ok för henne. Torsdag/Fredag kan jag och Ida gymma när Axel är på förskolan.

      En del verkar kunna vakna Tidigt och träna innan kidsen vaknar, men det passar inte mig. Morgontröttare människa får man nog leta efter 😀

      Jo jag ska försöka maximera träningstiden och minimera FB-tid och TV. Barnprogram är okej. Axel brukar säga ”Mamma titta TV” och så tar han mig i handen och vill att jag ska titta med honom.

      Det ska nog gå bra! Hoppas känslan håller i sig, när man slutar tro att man klarar av det är det jobbigt. Just nu vet jag att det ska gå bra! 🙂

Kommentera

