Bastat

Nu skippar jag det där måtto-snacket på sidan där —>
Det lät så präktigt och fånigt. Det här är ju en blogg som ska vara kul och inte allvarlig. Jag sätter dit några citat istället. Fyller på eftersom jag hör roliga eller tänkvärda saker.

Ikväll blev det träning, Barbell aka Bodypump eller Skivstång. Gymmen måste ha licens för att kalla det Bodypump, det har inte mitt. Efteråt så blev det lite bastu, åhhh så skönt. Det var typ ett år sedan jag bastade sist. Jag blev tokvarm, jag tänkte som jag tänker när jag lastar på vikter när jag tränar. Jag bastade med hög intensitet – många slevar vatten på stenarna. Oj så varmt det blev på översta raden.

Sen kom det in en trevlig gravid tjej som satte sig längst ner i bastun, hon väntade sitt första barn och hade kört samma pass som jag. Jag önskar att jag hade tränat mer under andra graviditeten. Hon hade inga foglossningar och hade bara 1,5 månad kvar, Lyckans ost! Jag hade foglossningar i båda graviditeterna från ca vecka 16/17.

Sen upptäckte jag att jag hade glömt något, ansiktskräm. Nåväl hade en gratistub babyhudkräm i väskan, det fick duga.

Nu ska jag kolla efter inbjudningskort till Lasses kalas, gonatt alla rara och söta!

2 thoughts on “Bastat

  1. Tyvärr är det nog inte riktigt sant att vältränade slipper foglossningar. Däremot kan man ju bättre av andra anledningar om man är i gång under graviditeten. Om jag blir gravid igen kommer jag definitivt försöka upprätthålla mitt aktiva liv för mig och min bebis. 🙂

    • Ja, jag menade inte att hon inte hade foglossningar pga träning. Hon kan träna pga hon inte har det. Lite tokigt formulerat av mig.

      Jag tränade massor när jag väntade Axel, allt som gick. I slutet bara spinning tills ca 2 mån före förlossningen, sen endast promenader med vovven. Med Ida hade jag sammandragningar som bara den. Jag tordes inte anstränga mig.

      När kommer trean då ? 😉

Kommentera

