Möjligheter

Nu har jag gjort om bloggen lite igen. Hoppas att ni tycker det funkar bra.

Jag skippade dumburken, lagade morgondagens middag (Italienska köttbullar i tomatsås), plockade disk och fixade till lite småsaker i bloggen. Jag har skrivit ner mitt måtto här till höger. Vad tycker ni?

Jag har skrivit sånt som jag brukar tänka på även i jobbet. Inköp vid industriföretag handlar till stor del att produkterna ska komma i tid från leverantören. Om det inte blir så uppstår problem som kan bli hur stora som helst. Därför jobbar man alltid med leveransbevakning. I mitt jobb får jag ibland rycka in och lösa problemen som har uppstått eller kan uppstå. Det händer att de som kunde ha påverkat händelserna i rätt riktning i tidigt skede, inte ens försökte. De hade redan gett upp.

De här funderingarna känner jag igen i mig själv i min viktresa. Det har hänt att jag har tänkt ”Varför ska jag börja träna, det är ju omöjligt, jag måste ju ta hand om barnen”. Jag har redan uteslutit möjligheten utan att jag försökt en enda gång. Egentligen är det ju inte sant, Lasse kan också ta hand om barnen och jag kan träna hemma när de sover. Jag har låst fast mig själv mentalt i en situation som inte finns. Det tog cirka en månad med regelbunden träning utanför hemmet innan mitt mentala fångstnät upplöstes.

Tänk efter och grubbla på, vad är det som hindrar dig?

Kommentera

