Sportlov!

image

Ja vi har inte sportlov, men grannarnas barn har det. Det innebär att även vuxna är hemmavid. Vi har nyss kommit hem från en uteaktivitet bakom huset.

Först var Axel försiktig och gick inte långt ifrån mig, sen skulle han följa efter katterna. Findus studsade omkring på skaren, efter honom kom Axel. Den skaren bar dock inte för mig. Jag hängde på en snöhög och hojtade till Axel ”gå inte där” ”vänta”osv. Sen tog jag en pulka och följde efter med lågskor. Jag fick hjälp av grannflickan. Axel hade gått in bland snår och granar där katterna var, han pratade med dem och följde dem. Vi fick tag på honom och då var han glad, men lite trött. Jag drog pulka med två kids efter skoterspåret till vägen. Sen ville Axel åka vagn ”dit” (hem). Lite russin i lillmagen och vi var på väg.

image

Provade min nya kamera-app på vägen hem. Inte de allra bästa reaultaten, men det var kul.

Nu kollar vi barnprogram jag ska sätta igång med middag. Pannkaka!

3 thoughts on “Sportlov!

    • Appen hette ”Pudding Camera”, jag sökte egentligen efter nån ”Camera+” som jag såg att Marianne (myomytv.com) hade använt. Pudding var gratis 🙂

      Vi ska nog beställa barnkassen, vi har alltså inte gjort det ännu.

Kommentera

