Test av loppfrön

OBS – Läs varningstext längst ned!!!

Det är alltså psylliumfrön (förmodligen felstavat) blandat med vatten, det ska stå 2 timmar, sen dricker man det. Bra mot trög mage mm (vilket jag har ända sedan jag var gravid). Det ser lite läbbigt ut men jag ska prova. Återkommer om resultatet… Dock ej med bild!

Så här såg det ut när jag drack det, kändes som jag föreställer mig att det känns när man äter grodägg eller nått i en dålig dokussåpa på tv.


Slemmigt!

Tillägg: don’t try this at home kids!
Jag kanske var trög i magen, men förstoppning var det inte. Jag har läst om dold förstoppning, så jag misstänkte det. Mindre än två timmar efter jag åt mina frön så kom dem ut, turbofort genom hela systemet med andra ord. Jag ska inte gå in på detaljerna, men jsg rekomenderar att man tar mindre än en matsked med frön, eller bara strör dem på gröten.

Nu måste jag äta mer, typ en banan. Magen är tom och jag känner mig lite vimmelkantig.

One thought on “Test av loppfrön

Kommentera

