Trendbrott!

Förra helgen uppmättes -37,90C hos oss. Idag var de plussgrader!!!

Lasse var ute med Axel på förmiddan och då passade jag på att leka lite med mitt nya träningsredskap, Casalls motsvarighet till TRX. Vissa övningar var sjukt svåra. En vanlig planka fast med fötterna i fotremmarna var mycket jobbigare än planka på ”land”.

Efter lunch for vi ut med vagn och pulka till pulkbacken. Jag och Axel åkte en sväng, men jag körde givetvis åt fel håll, Offpist = djupsnö utan skoterspår. Det var mindre trevligt när jag dessutom bara hade lågskor på mig. Vi åkte ner en gång, det tog ca 5 minuter ner (vi gjorde ett stopp för Axel fick snö i ansiktet) och 20 minuter upp, sen ville Axel sitta i vagnen då fick mamman och pappan promenera, härligt. Han somnade typ direkt. Jag körde syskonvagnen så gott som hela tiden, Lasse drog den tomma pulkan. Nu är benen skönt möra och magen mätt efter en god fiskgryta.

3 thoughts on “Trendbrott!

  1. Trx-planka är grejen! Wow vad det tar! Har du testat att dra ihop benen till en omvänd Crunch när man hänger där? Bästa magövningen ever! Nu vill jag lära mig fler trx-övningar så hojta till om du kommer på någon bra! 🙂

    • Ja alltså jag måste göra mer vanlig planka för att bli tillräckligt stark för TRX-plankan. Jag klarar bara typ 20 sekunder. Överkroppsövningarna för axlar, biceps, triceps gillar jag och en övning som jag sett Olga göra på youtube, en kombo av squat och axlar/skulderblad. En benövning, pistol med stöd, är sjukt svår (omöjlig). Nu har jag förmodligen sträckt mig lite i magen, så jag törs inte kliva upp på den hästen förrän det känns bättre. Men jag ser fram emot att träna ute med den i vår/sommar 🙂

Kommentera

