Bränna pengar och fett

Igår var jag på Me & I klädparty. Jag gick dit, i lagom snabb fart utrustad med reflexväst och pannlampa.

Det var trevligt, jag träffade en gullig tant som heter Siv, hon föddes samma år som andra världskriget bröt ut, hennes föräldrar var missionärer i Kina. Ni förstår nog att hon var ganska pratig. Jag har sett henne förrut, men bara i samband med att hon och hennes son torkat hö på gammeldags sätt.

Nåväl, jag undvek duktigt sockerkakan. I jackfickan hade jag med mig en banan ifall jag skulle bli hungrig. Jag gick ju dit direkt efter middan hemma så jag blev inte ens sugen på sockerkakan eller bananen.

Jag beställde en tröja, byxa och mössa åt Axel, klänning, byxa och mössa till Ida och till mig själv beställde jag en byxa och en lika fin mössa som barnen. När kläderna kommer kan vi fota oss, så får ni se våra snygga mössor! Lasse har inte frågat vad kalaset kostar, kanske lika bra det 😉

Nåväl, tillbaka till beach 2012 – på vägen hem (1,5 km) var det -25 och jag hade lite för lite kläder på mig. Lösningen -> jag gick i frenesi, så fort man kan gå utan att springa. Det var svinkallt och jag var stressad hem för att amma Ida. Till skillnad från träning på gymmet etc så blev jag inte särskilt hungrig efteråt. Det ska jag göra fler gånger, det är fort gjort och man får upp flåset (=bränner fett). Det blir ett bra komplement till min övriga träning, tur och retur efter granbackavägen tar mindre än en halvtimma om man tar en prommis i maxfart. Perfekt!

One thought on “Bränna pengar och fett

Kommentera

