Träningsupplägg

Jag är inne i ett träningsil, det började för tre veckor sen. Trots allt så går jag inte ner i vikt så mycket som jag vill. Första veckan med träning och nyttig mat minskade vikten med ett kilo. Sen har det stått stilla de nästkommande veckorna. Jag har tränat 2-3 ggr per vecka och bytt ut snabba kolhydrater till långsamma och grönsaker. Jag äter minst två mellanmål per dag och dricker mycket vatten. Det som återstår nu som jag tycker kan förbättras är:
– minska på nötter
– vara försiktig med hur mycket soja det är i maten
– dagliga promenader
– vara noga med mellistider

Jag har läst på om kettlebellträning, det är tydligen inte helt säkert att använda för mammor efter förlossningen särskilt om man ammar. Jahaaa, surt sa räven. Det är ju sååå roligt att köra kettlebells och det känns verkligen att man har tränat efteråt. Jag får vara försiktig och fokusera på tekniken.

Jag har beställt en kettlebell som sagt. Den kommer nästa vecka. Jag ska träffa min sjukgymnast som även gjorde mitt gravidträningsprogram på måndag. Jag känner fortfarande av foglossningen dagen efter träning ibland. Jag ska ligga lågt med träning i pass tills jag har träffat henne.

I morgon ska jag ” gå ut” med några andra mammor efter gatan. Vi ska köpa hämtmat, jag tror jag väljer sushi eller kycklingspett. En mamma skulle fixa semlor…. Jag tar med keso och hallon. Förra veckan på biggest looser hade de en frästelse i form av semlor, varje semla innehöll tydligen ca 500 kalorier. Shit vad jag är trist, dricker varken alkohol eller äter gott. Hoppas att jag kan få med någon/några av dem på prommis framöver.

I morgon kommer även Svärmor på visit på förmiddan. Hon erbjöd sig baka en toscakaka som jag duktigt avböjde.

Nåväl, idag blir det träning inne och om jag vågar gå ut i kylan så tar jag en snabb prommis i högt tempo när Lasse kommer hem. Det är -31 grader(!).

Vad gör ni idag???

One thought on “Träningsupplägg

  1. Jobbar! Fast just nu har jag rast. I övrigt trött efter mycket träning och många tidiga mornar. Mitt tips till dig: se till att öka förbränningen. Ät livsmedel som främjar det ex chili, vitlök. Om du vill gå ner i vikt är långa och intensiva promenader bättre än styrkepass och spinningpass. Dessutom kan det ta ett tag innan kroppen släpper graviditetskilona under tiden du ammar. Förbränningen är på sparlåga. Din bebis är bara 4 månader så ta det lugnt. 🙂

    Kram kram

Kommentera

