Mammaform

I förra veckan insåg jag att jag har gått upp i vikt efter att jag fick Lillan. En blus som jag kunde ha för två månader sedan är nu för liten -> Kris! Nu är projekt Mammaform 2012 påbörjat. Idag var jag på spinning 75 minuter, vilken rivstart!

Spinning är så bra för mig, för jag kan inte lata mig på ett spinningpass, jag gör som ledaren säger – även om hon/han säger att var och en ska köra sitt eget tempo i början av passet. Det har jag glömt bort så fort benen börjar paddla.

Det är så lustigt med spinning, varje minut är den sista minuten i låten, varje låt är den sista låten i det avsnittet i passet och de sista 10 sekunderna tar egentligen 16 sekunder. Efter den sista låten kommer en till så fort man har druckit några klunkar vatten. Ja vatten drack jag, mer än 1,5 liter och efter den allra sista låten körde jag hem med fryst bildörr som inte gick att stänga och hjärnan tömd på kolhydrater för att amma i 30 minuter innan jag hoppade i duschen.

Hur ska jag gå vidare nu då, det räcker ju inte med ett enda spinningpass. Det gäller att komma in i en rutin, så att man inte kan avbryta. Ett delmål skulle kunna vara ”Spinning-vasan” som går samtidigt som vasaloppet med vasaloppet på TV framför sig och blåbärssoppa i ena näven. Det ytliga målet -> att vara supersnygg när vi åker till Rhodos i Maj!

2 thoughts on “Mammaform

    • Nää det finns inte på mitt träningsplace, men faktiskt här jag ont i hela kroppen utom rumpan idag, det var ju den jag mest ville komma åt 😉 Men när det gör ont i musklerna så är det ändå skönt tycker jag. På torsdag planerar jag nästa aktivitet.

Kommentera

